Projekt współfinansowany przez Unię Europejską

Projekt realizowany z Funduszy Europejskich w ramach działania „Rozwój MŚP w obszarze cyfryzacji i Przemysłu 4.0” programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Projekt pod nazwą „Wdrożenie technologii Przemysłu 4.0 w proces świadczenia usług w Hotelu Grodzisko Zyndrama w Łącku” jest realizowany przez firmę Józef Franczyk Restauracja Pod Jabłonią, Skład Materiałów Budowlano-Instalacyjnych i Opału „Glinik” w Łącku

Opis działań realizowanych w ramach projektu:

W ramach projektu zostanie wdrożony kompleksowy system zarządzania oparty na technologiach Przemysłu 4.0, obejmujący:

  • zakup i instalację zintegrowanego systemu ERP (Enterprise Resource Planning) dla hotelu, ERP to system oprogramowania, który pomoże zarządzać zasobami, procesami biznesowymi i łańcuchem dostaw. 
  • wdrożenie systemów informatycznych i multimedialnych do obsługi gości,
  • uruchomienie systemu cyfrowych zamków hotelowych i kiosku samoobsługowego,
  • instalację sieci LAN/WiFi oraz serwerów i urządzeń do tworzenia kopii zapasowych,
  • wyposażenie hotelu w urządzenia mobilne (laptopy, tablety, smartfony),
  • wdrożenie systemów audio-wizualnych w salach konferencyjnych i pokojach gościnnych,
  • integrację systemów zarządzania gastronomią wraz robotem kelnerskim,
  • wprowadzenie systemów analizy danych i inteligentnego systemu zarządzania budynkiem hotelowym BMS  (Building Management System), dzięki niemu możliwe jest sterowanie wieloma funkcjami technicznymi obiektu oraz jego najbliższego otoczenia.
  • szkolenia dla personelu hotelu z zakresu cyberbezpieczeństwa i obsługi systemów hotelowych

Grupy docelowe:

Projekt jest skierowany do gości hotelu (turyści krajowi i zagraniczni, osoby podróżujące służbowo, rodziny, seniorzy), personelu hotelowego oraz zarządu hotelu. Korzyści odniosą także uczestnicy wydarzeń organizowanych w hotelu (konferencje, szkolenia, bankiety).

Cele projektu:

  • automatyzacja i cyfryzacja procesów zarządzania hotelem i restauracją,
  • poprawa jakości obsługi i personalizacji usług,
  • zwiększenie efektywności operacyjnej i bezpieczeństwa danych,
  • optymalizacja kosztów operacyjnych,
  • automatyzacja obsługi gości i rezerwacji,
  • poprawa efektywności energetycznej i zarządzania zasobami,
  • wdrożenie innowacyjnych rozwiązań Przemysłu 4.0 w branży HoReCa,
  • zwiększenie konkurencyjności obiektu na rynku turystyczno-gastronomicznym.

Efekty i rezultaty:

  • wdrożenie innowacji procesowej i produktowej w zakresie cyfryzacji usług,
  • integracja kluczowych systemów w jednej platformie ERP,
  • możliwość obsługi wielu procesów bezpośrednio z urządzeń mobilnych,
  • poprawa satysfakcji gości i skrócenie czasu obsługi o min. 30%,
  • wzrost liczby rezerwacji i przychodów z usług dodatkowych,
  • redukcja zużycia energii i materiałów eksploatacyjnych,
  • możliwość obsługi klientów przez 24 godziny na dobę przy ograniczonym udziale personelu.

Wartość projektu: 3 609 512,72 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 1 785 411,49 zł